Julstämning i overjarnvagsbrons orkestra

Nu tändas. Tusen. Jule. Ljus. I denna mörka kalla jävla säck med skrikande barn och plomber som rycker då det tuggas knäck. Det här mina damer är ett Sverige i skräck.
Jag kan berätta en hemliget, Jesus föddes inte där i krubban bland skäggiga män och fåren. Jag såg han springa på högerbacken i Öfvretröjan senast förra våren. Men det är ingen tillfällighet att kyrkan ligger på andra sidan bron. Om man blickar mot Lugnet kan man behöva tron. Där långbollar och 4-5-1 är religion.
Att ha hemmamatcher på en oklippt äng då är det inte svårt att försvara hem poäng. Gud är på er sida, vi får se hur det går. Vi här på höjden har Lasse Olsson på vår.
Tomten letar sig till idrottshuset för en visit. Men inte för att han vill, de har köpt honom dit. Tomten säger "God jul länets eviga domarkomet här får du dig ett uppflyttningspaket. Du är given en högre plats då jag härskar över detta korrupta palats. Samma juklapp varje år för dig jag har, God Jul "V" önskar far."
Öfvre har fick ett stort paket och hur tomten hade råd med Martin Duberg är ingen som vet. Två återkomster och en bror. 2010 kan bli bättre än många tror. 
Efter en nervös skåneflytt lyfte Öfvre upp mitt division fyra- hopp på nytt. Kanske var Övfre IP en del. Med stadens vackraste arena kunde ingenting slå fel. Till och med Jacob gjorde mål där en gång på upploppsrakan männskor ritade kors i tak och tappade hakan. Senast han nätade var mot Real Örebro, efter det har varit torrt. Real Örebro? Ja, ni vet de som bildades men sedan glömdes bort.
Marieberg storsatsning tog fart, jag skulle skicka ett julkort men visste inte vart. De ägde tydligen alla planer i detta län och ville ha betalt och Öfvre ner på bara knän. De hade ett kontrakt från 1411, ett B- lag med 10 spelare, ja, ni förstår ju själva.
Ute i Glanshammar går ingen till kyrkan längre, det gör ingen glad. Att på det berömda håret missa viktiga tabellplaseringar två år i rad. Mot oss, några enkla pojkar med matlåda påväg till fabriken arbetar för lön men spelar för publiken. Aldrig har någon varit besviken. I all pajkastning ska jag nu försöka ägna en rad åt julefrid. Kanske inte så mycket i mån om tid.
Men komihåg att julen och Öfvre är av samma slag. Gemenskap är ordet som leder till segrar i detta lag. Det ska återfinnas även i de kommande dagar i alla arbetarfamiljer på Adolfsbergs högaste höjd. Ta nytt år och känn dig nöjd. Det väntar ett nytt år under Öfvre IPs vita frisyr. Hoppas Duberg presterar han var som sagt fruktansvärt dyr.

Nu ska jag trycka i mig en Paradisask utan en tanke på motion. God Jul önskar overjarnvagsbron.

Kommentarer
Postat av: LASSE

Underbart julrim, Malmen!! :)

2009-12-22 @ 13:53:09
Postat av: Coach

I sanning en underskattad poet. GOD JUL!

2009-12-23 @ 21:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0